Kôš
 ()

Zásady ochrany osobných údajov a súborov cookie


Vážení zákazníci,

v súlade s Nariadením EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) Vás chceme informovať o zabezpečení a ochrane Vašich osobných údajov, ktoré ako Prevádzkovateľ spracúvame.


- Prevádzkovateľom osobných údajov, teda subjekt, ktorý spracováva osobné údaje dotknutej osoby, je spoločnosť metaloBox Slovakia, s.r.o, sídlo: 94901 Nitra, Pražská 11,

IČO: 35948248 (ďalej len „Prevádzkovateľ “).


- Dotknutou osobou je každá osoba, ktorej osobné údaje sú spracúvané Prevádzkovateľom. 


- Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje len na základe uvedených právnych základov:

    1. plnenia zmluvy alebo predzmluvných vzťahov,

    2. na splnenie zákonnej povinnosti prevádzkovateľa (osobitný predpis),

    3. oprávnený záujem prevádzkovateľa alebo tretej strany, pokiaľ nad týmito záujmami neprevažujú oprávnené záujmy dotknutej osoby,

    4. súhlas dotknutej osoby.


- Osobné údaje spracúva Prevádzkovateľ za účelom:

    • vybavenia a odoslania objednaného tovaru, daňových dokladov za nákup tovaru,

    • fakturácie dodávaných služieb,

    • zasielania ponúk produktov firmy metaloBox Slovakia, s.r.o, (formou e-mailu)

    • kontaktu na sociálnych sieťach,

    • vyhotovenia kúpnej zmluvy, vymáhania pohľadávok,

    • vybavenia rôznych otázok, požiadaviek,

    • vybavenia reklamácie.


Rozsah osobných údajov:

    - meno a priezvisko dotknutej osoby,

    - e-mail a telefonický kontakt,

    - adresu na doručenie,

    - fakturačná adresa

    - názov spoločnosti (ak ide o právnickú osobu)

    - IČO, DIČ.


- Doba, po ktorú budú osobné údaje dotknutej osoby prevádzkovateľom uložené sú:

    Všetky osobné údaje sú spracúvané len v rozsahu potrebnom pre naplnenie účelov, ktoré sú uvedené vyššie a len po dobu nevyhnutnú pre dosiahnutie uvedených účelov, najdlhšie však po dobu uvedenú v príslušnej zmluve, právnom predpise alebo do odvolania súhlasu.


- Súťaže prebiehajúce na sociálnych sieťach:

    Niektoré súťaže môžu prebiehať formou zdieľania údajov najmä komentárov, prostredníctvom profilov dotknutých osôb na sociálnych sieťach (napr. reakcia dotknutej osoby na fun page Prevádzkovateľa prostredníctvom jej profilu na sociálnej sieti Facebook alebo Instagram).

    V takomto prípade bude Prevádzkovateľ za účelom účasti dotknutej osoby v súťaži a prípadného vyhlásenia/zverejnenia výhercu súťaže (na profilovej stránke Prevádzkovateľa na sociálnej sieti) a jeho kontaktovania za účelom odovzdania výhry (prostredníctvom priamych správ na sociálnej sieti) spracúvať osobné údaje dotknutých osôb v rozsahu najmä prihlasovacie meno. Právnym základom spracúvania osobných údajov pre daný účel je súhlas dotknutej osoby vo forme dobrovoľného zapojenia sa do súťaže. Prevádzkovateľ môže za účelom odovzdania výhry výhercom spracúvať aj ďalšie osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, a bydlisko, ktoré sú nevyhnutné na dosiahnutie účelu odovzdania výhry a to na právnom základe súhlasu dotknutej osoby. Dotknutá osoba môže súhlas kedykoľvek odvolať na nižšie uvedených kontaktoch Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ bude spracúvať tieto osobné údaje po dobu potrebnú na dosiahnutie účelu súťaže alebo do odvolania súhlasu dotknutej osoby. Po odvolaní súhlasu nebude Prevádzkovateľ ďalej spracúvať osobné údaje na účel, ktorého sa odvolanie súhlasu týka.


- Za účelom vybavenia a odoslanie objednávky cez registráciu a zriadenie osobného účtu zákazníka spracovávame tieto osobné údaje:

    meno a priezvisko, e-mail, telefonický kontakt, doručovacia adresa, IČO, DIČ.

    Registrácia a zriadenie osobného účtu zákazníka slúži pre rýchlejší a pohodlnejší nákup na e-shope firmy metaloBox Slovakia, s.r.o.

    Vytvorenie registrácie a osobného účtu na www.metalobox.sk je dobrovoľný a máte možnosť po prihlásení svoj osobný účet kedykoľvek zmazať alebo o zmazanie požiadať v emaile zaslanom na e-mailovú adresu: info@metalobox.sk

    V prípade neudelenia súhlasu bude Váš osobný účet a registrácia so všetkými údajmi po vybavení objednávky a zaslaní tovaru vymazaný.


- V súvislostí s vybavovaním podnetov, otázok a reklamácií:

    Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje dotknutých osôb poskytnuté v súvislosti s vybavením rôznych otázok a požiadaviek. Tieto poskytnuté osobné údaje sa budú spracovávať iba v nevyhnutnom rozsahu a len do doby vybavenia daného dotazu alebo požiadavky.

    Pre spracovanie osobných údajov v súvislosti s uplatnením reklamácie výrobku sa nevyžaduje súhlas osoby uplatňujúceho reklamáciu. Právnym základom pre toto spracovanie osobných údajov je plnenie zákonných povinností firmy metaloBox Slovakia, s.r.o.


- Komu budeme Vaše osobné údaje odovzdávať?

    MetaloBox Slovakia, s.r.o. ako prevádzkovateľ, spracúva osobné údaje sama a tiež prostredníctvom sprostredkovateľov, s ktorými má prevádzkovateľ uzatvorenú zmluvu o spracúvaní osobných údajov (sprostredkovateľskú zmluvu). Prevádzkovateľ využíva sprostredkovateľov, ktorí v jeho mene spracúvajú osobné údaje.

    Sprostredkovatelia:

    - JUDr.Eva Matejovová, Hollého 12 , Nitra 949 01

        poskytovanie právnych služieb

    - Čibrik & Blazsek advokátska kancelária s.r.o., 92401 Šaľa, Hlavná 14

        poskytovanie právnych služieb

    - Mgr. Magdaléna Tóthová, 92507, Mostová 501, 92507, Mostová 501

        poskytovanie služieb v oblasti účtovníctva a personalistiky


- Zodpovednosť spoločnosti metaloBox Slovakia, s.r.o. pri spracúvaní osobných údajov dotknutých osôb:

    Spoločnosť metaloBox Slovakia, s.r.o. sa ako prevádzkovateľ zaväzuje dodržiavať nasledovné všeobecné povinnosti:

    a) S ohľadom na povahu, rozsah a účel spracúvania osobných údajov a na riziká s rôznou pravdepodobnosťou a závažnosťou pre práva fyzickej osoby sa zaväzuje prijať vhodné technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie a preukázanie toho, že spracúvanie osobných údajov sa vykonáva v súlade s GDPR.

    b) Uvedené opatrenia bude podľa potreby aktualizovať.

    c) Bude pravidelne preverovať trvanie účelu spracúvania osobných údajov a po jeho splnení bez zbytočného odkladu zabezpečí výmaz osobných údajov

    d) Spoločnosť bude zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch, ktoré spracúva. Povinnosť mlčanlivosti trvá aj po ukončení spracúvania osobných údajov.


- Poučenie o právach dotknutých osôb

    V súlade s č. 12 až 22 GDPR upozorňujeme, že ako dotknutá osoba máte k dispozícii tieto práva:

        1. právo na prístup k osobným údajom,

        2. na opravu osobných údajov,

        3. právo na vymazanie osobných údajov,

        4. právo na obmedzenie spracovanie osobných údajov,

        5. právo vzniesť námietku proti spracovaniu osobných údajov,

        6. právo na prenosnosť osobných údajov,

        7. automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania

        8. právo podať sťažnosť na dozorný orgán.

    Časová lehota vybavenia Vašej žiadosti pri uplatnení vašich práv:

    Prevádzkovateľ sa pokúsi vybaviť žiadosť v priebehu 30-tich dní od jej doručenia. Lehota však môže byť vzhľadom na početnosť žiadostí a ich zložitosť predĺžená o ďalšie 2 mesiace. O tejto skutočnosti bude Prevádzkovateľ dotknutú osobu informovať najneskôr do 30 dní od doručenia Vašej žiadosti spolu s dôvodom predĺženia lehoty. Prevádzkovateľ predpokladá, že v niektorých prípadoch nebude možné dohľadať všetky osobné údaje podľa identifikátorov, ktoré dotknutá osoba uviedla vo svojej žiadosti. V takýchto prípadoch, keď Prevádzkovateľ nedokáže dotknutú osobu identifikovať ako dotknutú osobu, nie je schopný vyhovieť žiadosti, pokiaľ dotknutá osoba neposkytne ďalšie informácie umožňujúce jej identifikáciu. O dôvodoch nemožnosti vybaviť žiadosť bude Prevádzkovateľ dotknutú osobu bezodkladne informovať.

    Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním svojich osobných údajov daný Prevádzkovateľovi (ak právnym základom spracúvania osobných údajov bol súhlas). Týmto však nie je dotknutá zákonnosť spracovania jej osobných údajov pred takýmto odvolaním súhlasu. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže dotknutá osoba odvolať prostredníctvom emailu : info@metalobox.sk alebo osobne v sídle prevádzkovateľa.



Cookies


Ak dotknutá osoba navštívi webovú stránku www.mercator.sk, môže dôjsť (podľa nastavení vášho internetového prehliadača) k uloženiu takzvaného súboru cookie vo vašom zariadení. Prevádzkovateľ spracúva cookies vždy len so súhlasom dotknutej osoby.

Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o Vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia. Súbory cookie nám umožňujú rozlíšiť Vás od ostatných užívateľov našich webových stránok. Vďaka nim vám môžeme ponúknuť lepšie zážitky pri prehliadaní našich webových stránok a neustále zlepšovať svoje služby. Ďalšia návšteva našich webových stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia.

Pri návšteve webovej stránky alebo profilov Prevádzkovateľa na sociálnych sieťach môže dochádzať k spracúvaniu osobných údajov pre štatistické a analytické účely (Facebook). Tieto údaje sa používajú pre personalizáciu obsahu webových stránok a obsahu na sociálnej sieti. Tieto údaje Prevádzkovateľ spracúva na základe Vášho súhlasu - ak ste ho udelili pri návšteve našej webovej stránke v súvislosti s cookies.

Prevádzkovateľom osobných údajov, teda subjekt, ktorý spracováva osobné údaje dotknutej osoby, je spoločnosť metaloBox Slovakia, s.r.o, so sídlom 94901 Nitra, Pražská 11, IČO: 35948248, (ďalej len „Prevádzkovateľ “).

Na našich webových stránkach používame cookies na zlepšenie funkcionality . Prehliadaním našich stránok vyjadrujete súhlas s používaním cookies v súlade s nastavením prehliadača. Ak navštívite naše webové stránky a zároveň máte v prehliadači povolené prijímanie cookies, považujeme to za súhlas s ich používaním a akceptovanie našich podmienok používania.


Čo sú to cookies?

Názov Cookie – sušienka je odvodený z anglosaského zvyku ponúknuť návšteve obľúbenú sušienku na vytvorenie príjemnejšej atmosféry.


Cookie je malý textový súbor, ktorý je zapísaný do vášho počítača alebo mobilného zariadenia pri návšteve webovej stránky. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad ponúkne vám obsah, ktorý preferujete, zaistí nezobrazovanie vami už videnej reklamy, vo formulároch urýchli vypĺňanie údajov, ktoré ste vypĺňali pri predchádzajúcich návštevách a podobne.


Právny základ spracúvania

Ak pri zaznamenávaní dokážeme identifikovať osobu návštevníka webového prostredia, bude sa jednať o spracúvanie osobných údajov podľa našich Podmienok pre spracovanie osobných údajov. Pre takéto spracúvanie musíme disponovať právnym základom. Jedným z právnych základov môže byť súhlas, vás ako dotknutej osoby, a druhým, najmä pri sledovaní aktivít a ich vyhodnocovaní, bude oprávnený záujem prevádzkovateľa, teda nás ponúknuť vám čo najlepšie nastavenie služieb alebo podpory pri vašich aktivitách v zmluvnom vzťahu s našou spoločnosťou.


Typy cookies

Cookies prvých strán

Tieto cookies vytvára a využíva prevádzkovateľ stránky, ktorú ste navštívili.


Cookies tretích strán

Tieto cookies sú vytvárané spoločnosťami, ktorých služby prevádzkovateľ stránok využíva. Niektoré naše stránky môžu obsahovať obsah z iných webových stránok ako Youtube, Facebook a podobne, ktoré môžu vytvárať vlastné cookies ukladané vaším prehliadačom.


Cookies tretích strán vytvárajú a využívajú poskytovatelia služieb ako Gemius SA, Google Analytics, Google AdSense, Facebook, Strossle a ďalšie. Tieto služby sú integrované do našich stránok, pretože ich považujeme za užitočné a plne bezpečné.


Pravidlá používania cookies spoločnosťou Google, Inc.

https://www.google.com/policies/technologies/cookies/


Pravidlá používania cookies spoločnosťou Facebook, Inc.

https://www.facebook.com/help/cookies/


Pravidlá používania cookies spoločnosťou Gemius SA

https://www.gemius.com/cookie-policy.html


Pravidlá používania cookies spoločnosťou Strossle

https://strossle.com/privacy-policy/


Pravidlá používania cookies Adform

https://site.adform.com/privacy-policy-opt-out/


Session cookies

Sú uložené vaším prehliadačom iba do doby, než opustíte webovú stránku. Po zavretí prehliadača, sú vymazané z vášho počítača alebo mobilného zariadenia.


Perzistentné cookies

Zostávajú uložené vo vašom zariadení aj po zavretí prehliadača. Takéto cookies nám pomáhajú si pamätať vaše preferencie pri vašej ďalšej návšteve.


Nevyhnutne nutné cookies

Slúžia nám na bezpečné a optimálne zobrazenie webových stránok. Tieto cookies o vás nezhromažďujú žiadne informácie, ktoré by sa dali použiť pri marketingu, ani si nepamätajú, kde ste sa na internete pohybovali.


Prevádzkové cookie

Tieto cookies slúžia na analýzu správania návštevníka na webovej stránke a následne na zlepšovanie jej funkčnosti a vzhľadu.


Funkčné cookies

Slúžia nám na pamätanie si vašich nastavení, s cieľom zaistenia maximálneho komfortu pri vašej návšteve.


Reklamné cookies

Reklamné súbory cookies slúžia na zobrazovanie cielenej reklamy na základe vášho správania. Tieto súbory cookies neidentifikujú konkrétnu osobu, iba preferencie anonymného počítača. Vďaka nim sa vám napríklad nebude zbytočne často zobrazovať reklama z oblasti, o ktorú nemáte záujem.


Ako môžete nastavenia cookies zmeniť?

Väčšina internetových prehliadačov umožňuje vymazať cookies z vašeho zariadenia, zablokovať všetky cookies (alebo len cookie tretej strany), alebo varovať vás pred tým, ako je cookie uložený na vašom zariadení. Postup nastavenia blokovania súborov cookie závisí od prehliadača, ktorý používate. Pokyny získate pomocou „pomocníka“ alebo príslušnej ponuky vo webovom prehľadávači, ktorý používate. Budeme rešpektovať, pokiaľ si prednastavené nastavenie cookies zmeníte. Vypnutie niektorých cookies však môže mať dopad na funkčnosť našich webových stránok.


Internet Explorer™ http://windows.microsoft.com/sk-SK/windows-vista/Block-or-allow-cookies

Safari™ http://www.apple.com

Opera™ http://help.opera.com/Windows/10.20/sk/cookies.html

Mozilla Firefox™ http://support.mozilla.org/sk/kb/povolenie-zakazanie-cookies

Google Chrome™ https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sk&hlrm=en


Ako dlho budeme uchovávať údaje z prehliadania

Údaje z prehliadania uchované podľa nastavenia cookies nie sú uchovávané v našich systémoch. Na účel vašej ochrany môžete kedykoľvek podať podnet na Dozorný orgán SR, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov SR prostredníctvom www.dataprotection.gov.sk.

Ako nás môžete kontaktovať?

Pre prípadné pripomienky a otázky k ochrane osobných údajov môžete použiť nasledujúce kontakty:


Ak sa domnievate, že Vaše osobné údaje sú spracúvané nespravodlivo alebo nezákonne, môžete podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27; tel. číslo: +421 /2/ 3231 3214; mail: statny.dozor@pdp.gov.sk, https://dataprotection.gov.sk


Toto vyhlásenie o ochrane súkromia je platné a účinné od 25.5.2018, t. j. odo dňa nadobudnutia účinnosti GDPR.


Email: info@metalobox.sk

metaloBox Slovakia, s.r.o

94901 Nitra, Pražská 11



Obchodné podmienky


pre kúpne zmluvy uzavierané na diaľku prostredníctvom e-shopu www.metalobox.sk


Článok 1

Všeobecné ustanovenie

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „podmienky“) platia pri nákupe v internetovom obchode www.metalobox.sk (ďalej len „portál“), ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť metaloBox Slovakia, s.r.o. ( ďalej len ,, predávajúci,, alebo ,,obchodník,,), so sídlom Pražská 11, 949 01 Nitra, Slovenská republika, IČO: 35948248, DIČ: 2022042814, IČ DPH: SK2022042814, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 22650/N, email: info@metalobox.sk, tel. č. +421 (2) 330-00-220.


Predávajúcim (obchodníkom) sa pre účely týchto VOP rozumie metaloBox Slovakia, s.r.o. ako je definovaná vyššie.

Kupujúcim môže byť spotrebiteľ alebo iný obchodník (ďalej len „objednávateľ alebo „kupujúci“).


Práva podľa Zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa sa vzťahujú len na kúpne zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom.


spotrebiteľom je FO, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania

obchodníkom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svoje podnikateľskej činnosti alebo povolania


Dohľad vykonáva Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1, Odbor výkonu dohľadu, nr@soi.sk, tel. č. 037/772 02 16.


K čomu slúžia obchodné podmienky?


Nákupom na www.metalobox.sk uzatvárate s firmou metaloBox Slovakia, s.r.o zmluvu. Tieto všeobecné obchodné podmienky (VOP) nám stanovujú obsah tejto zmluvy. Spotrebiteľská zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie spotrebiteľskej zmluvy spotrebiteľa s obchodníkom vo forme spotrebiteľom vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke obchodníka – www.metalobox.sk (ďalej len „objednávka“). Dĺžka (platnosť) spotrebiteľskej zmluvy sa rovná dĺžke záručnej doby. To platí aj v prípade opakovaného dodávania produktu.


Článok 2

Postup pri objednávaní

Nákup prostredníctvom e-shopu

2.1. Nakúpiť môžete na adrese www.metalobox.sk.

2.2. Kupujúci si môže cez e-shop objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo „PRIDAŤ DO KOŠÍKA“. Po vybratí tovaru vložením do košíka kliknutím na ikonu „ĎALEJ“ možno zobraziť nákupný košík. Uskutočniť objednávku možno kliknutím na „ZADAJTE ÚDAJE“.

2.3. Následne kupujúci vyplní objednávkový formulár a odošle ho kliknutím na ikonu „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“. Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme o čom bude kupujúci informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky.

2.4. Okamihom prijatia oznámenia do mailovej schránky kupujúceho o prijatí objednávky sa objednávka považuje za doručenú. Zmluva je uzatvorená až v okamihu, kedy vám objednávku potvrdíme.

2.5. Odoslaním objednávky Objednávateľ potvrdzuje, že sa v celom rozsahu oboznámil s podmienkami, vyjadruje súhlas s Podmienkami a považuje ich za záväzné a potvrdzuje, že pred odoslaním Objednávky si predávajúci splnil všetky informačné povinnosti, najmä povinnosti v zmysle § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

2.6. Následná zmena objednávky je možná len po vzájomnej dohode, poprípade za podmienok stanovených zákonom alebo týmito VOP.

Nákup prostredníctvom e-mailu/ telefónu

2.8. Objednávať môžete aj za pomoci pracovníka metaloBox Slovakia, s.r.o. prostredníctvom telefónu alebo e-mailu, ktoré nájdete v sekcii Kontakty.

2.9. V prípade objednania cez e-mail alebo telefón je zmluva uzatvorená v momente, keď prijmete ponuku potvrdením svojej objednávky písomne, e-mailom.

2.10. Predávajúci môže podľa vlastného uváženia odmietnuť Objednávku aj bez udania dôvodu. Odmietnutie objednávky je Predávajúci povinný odoslať za rovnakých podmienok ako Potvrdenie.


Článok 3

Cenové a platobné podmienky

3.1. Cena za Predmet dodávky („Cena“) je určená podľa aktuálneho cenníka Obchodníka alebo podľa osobitnej dohody Zmluvných strán. Cena produktov je uvádzaná bez DPH aj s DPH, vrátane všetkých ostatných daní. Ak ide o akciovú Cenu, takáto Cena platí do vypredania zásob, ak pri konkrétnom Predmete dodávky nie je uvedené inak. Sme platiteľmi DPH.

3.2. Konečnú cenu za Predmet dodávky („Konečná cena“) tvorí cena, náklady a všetky ostatné prípadné poplatky, ktoré musí Objednávateľ zaplatiť pre získanie Predmetu dodávky.

3.3. Splatnosť. Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Konečnú cenu bez zbytočného odkladu od odoslania Potvrdenia, najneskôr však pri osobnom preberaní Predmetu dodávky, prípadne ak bola dohodnutá splatnosť faktúry, tak do termínu splatnosti. Ak Objednávateľ neuhradí konečnú cenu v uvedenej lehote, Obchodník je oprávnený odoprieť dodanie Predmetu dodávky a/alebo od Zmluvy odstúpiť.

3.4. Objednávateľ môže zaplatiť konečnú cenu jedným z nasledovných spôsobov:

3.4.1. vopred prevodom na Účet;

3.4.2. faktúra na splatnosť

3.5. Konečná cena sa považuje za zaplatenú dňom jej pripísania na Účet.

3.6. Bankové údaje spoločnosti sú nasledovné:

       • Tatra banka, a.s.

       • IBAN: SK20 1100 0000 0029 4813 1426

       • SWIFT: TATRSKBX

3.7. Obchodník doručí Objednávateľovi faktúru (daňový doklad) pri alebo po dodaní Predmetu dodávky.


Článok 4

Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru

4.1 Dodávateľ sa zaväzuje dodať Objednávateľovi Predmet dodávky v dohodnutom množstve, v dohodnutej akosti, na dohodnuté miesto a v dohodnutom čase.

4.2 Predávajúci dodá objednaný tovar kupujúcemu najneskôr do 30 dní od odoslania objednávky, ak sa s kupujúcim nedohodol inak alebo nebola dohodnutá lehota, ktorá je pre kupujúceho mimoriadne dôležitá.

4.3 Ak tovar nie je fyzicky na sklade a dodanie by trvalo viac ako 30 dní, alebo viac ako by bola dohodnutá lehota, predávajúci o tomto informuje kupujúceho a tento má právo od objednávky odstúpiť.

4.4 Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.

4.5 K cene tovaru môžeme účtovať poplatok za prepravu ( tzn. poštovné, poplatok za dobierku a náklady súvisiace s odoslaním zásielky ) v sume od 0-50 € podľa aktuálneho cenníka Dodávateľa alebo podľa osobitnej dohody Zmluvných strán. V prípade objednávky cez webovú stránku cena dopravy je 0 €.

4.6 Dodávateľ sa zaväzuje dodať Objednávateľovi predmet dodávky na miesto určené Objednávateľom v Objednávke.

4.7 Dodávateľ môže Predmet dodávky dodať sám alebo prostredníctvom Dopravcu. Dodávateľ môže podľa vlastného uváženia určiť aj iný spôsob dodania Predmetu dodávky.

4.8 Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania.


Článok 5

Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy pri nákupe cez e-shop

Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy sa vzťahuje len na spotrebiteľské zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom.

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU

1. Právo na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: Pražská 11, 949 01 Nitra, alebo info@metalox.sk.

Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.

Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.


Článok 6

Reklamačné podmienky

• Kupujúci si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri a po doručení tovaru. Má nárok tovar neprebrať, ak je na ňom viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je povinný spísať s doručovateľom protokol o škode alebo zásielku odmietnuť prevziať.

• Záručná doba tovaru je 24 mesiacov.

• Ak má tovar vady musí na ne kupujúci upozorniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.

• Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

• Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností uvedených vyššie.

• Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

• Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo inej osobe oznámenej predávajúcim. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

• Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.

• Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

• Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:

- predávajúci vec neopravil ani nevymenil,

- predávajúci odmietol odstrániť vadu

- vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

- predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

• Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

• Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

• Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

• Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

• Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

• Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

 • Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

 • Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

 • Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom diaľkovej komunikácie ( listom, telefonicky alebo mailom ) a je povinný reklamovaný tovar spolu s kópiou dokladu o zakúpení tovaru doručiť alebo sprístupniť predávajúcemu.

 • Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.


Článok 7

Ochrana osobných údajov

Predávajúci sa pri spracúvaní osobných údajov riadi Zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Osobné údaje sú spracúvané len za účelom vyhotovenia faktúry a dodania tovaru a sú chránené v zmysle zákona.


Dohľad vykonáva Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1, Odbor výkonu dohľadu, nr@soi.sk, tel. č. 037/772 02 16.


Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov :

• Podľa Zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov účinného od 1.1.2016 sú orgánmi alternatívneho riešenia sporov zo zákona Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.

• Spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.

• Obchodník informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť.

• Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

• Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

• Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho riešenia sporov, sa neprihliada.

• K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej osoby.

• Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.


FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)

– Komu: metaloBox Slovakia, s.r.o., Pražská 11, 949 01 Nitra, info@,metalobox.sk

– Týmto oznamujem/oznamujeme* , že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí

tohto produktu: ..............

– Dátum objednania/dátum prijatia* ..............

– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............

– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............

– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............

– Dátum ..............

* Nehodiace sa prečiarknite.

 Obchodné podmienky sú platné od 1.7.2024




.....................................................................................................................................................................................................................................................................

metaloBox Slovakia, s.r.o., Pražská 11 949 01 Nitra, IČO: 35948248, DIČ: 2022042814, IČ DPH: SK2022042814, info@metalobox.sk, +421 (2) 330-00-220



Reklamačný poriadok

v znení Zákona č. 40/ 1964 Zb. Občiansky zákonník podľa § 615 až § 626



Článok I

Právo na uplatnenie reklamácie

Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.

Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návode na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou a ďalej nesmie porušiť plomby, ak je tovar zaplombovaný.


Článok II

Miesto uplatnenia reklamácie

Vadu možno vytknúť v prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (doklad z ERP). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho nemá. V takom prípade sa reklamácia musí prijať, pričom sa na tovar poskytne 24-mesačná záruka, nie však dlhšia, hoci takáto dlhšia záručná doba mohla byť vyznačená v stratenom záručnom liste pri predĺženej záruke ( tzv. spotrebiteľská záruka podľa § 626 ).


Článok III

Zodpovednosť obchodníka

Predaná vec musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616) a všeobecnými požiadavkami (§ 617).

Pri predaji tovaru teda predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v súlade so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, t.j. že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonanej reklamy očakávané, príp. akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.

Ak tovar pri prevzatí spotrebiteľom má vady, je v rozpore so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za vady, ktoré sa prejavujú ako rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.

Predávajúci nezodpovedá za rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, ak

- spotrebiteľ vadu tovaru spôsobil sám,

- spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel,

- reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru, hlavne uplynutiu doby trvanlivosti, spotreby alebo životnosti tovaru,

Predávajúci nezodpovedá za vady:

- pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru,

- ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru,

- spojené s porušením ochrannej plomby na tovare,

- spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasť.


Článok IV

Zodpovednosť za vady

Zodpovednosť za vady ( § 619 ) : Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.

Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak

a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo

b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci

Spotrebiteľská záruka ( § 626 ) : Výrobca alebo predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto dlhšej záruky. Ak výrobca (dodávateľ predávajúceho) poskytuje na svoje výrobky dlhšiu záručnú dobu ako 24 mesiacov, predávajúci nesmie túto dobu skrátiť, aj keď sa to týka len niektorej súčiastky veci.


Článok V

Práva spotrebiteľa

Ak má tovar vady musí na ne kupujúci upozorniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.

Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností uvedených vyššie.

Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo inej osobe oznámenej predávajúcim. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.

Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:

- predávajúci vec neopravil ani nevymenil,

- predávajúci odmietol odstrániť vadu

- vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

- predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom diaľkovej komunikácie ( listom, telefonicky alebo mailom ) a je povinný reklamovaný tovar spolu s kópiou dokladu o zakúpení tovaru doručiť alebo sprístupniť predávajúcemu.

Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.


Článok VI

Reklamácia použitého a vadného tovaru

Pri predaji použitých alebo vadných vecí musí predávajúci zabezpečiť zreteľné označenie, že ide o vadný alebo použitý tovar. Predávajúci má povinnosť upozorniť spotrebiteľa, o akú vadu sa jedná.

Pri použitých a vadných veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením, o ktorých bol kupujúci pri ich predaji informovaný. Pri veciach predávaných za nižšie ceny nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.


Reklamačný poriadok je platný od 1.7.2024